Invista nieuws

Lees hier over de laatste ontwikkelingen

De meerwaarde van een mobiele app

maandag 11 december 2017

‚Äč
De smartphone is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Onderzoek toont aan dat een smartphone-gebruiker gemiddeld 30 verschillende apps per maand opent op zijn/haar telefoon. Dat biedt perspectief voor ondernemers. Want klanten bereiken via hun smartphone is eenvoudig én effectief. Daarom kiezen steeds meer bedrijven voor het ontwikkelen van een mobiele app. Maar hoe zorg je ervoor dat de app waardevol is en dus bijdraagt aan je positieve imago?

Meerwaarde
Van eenmalige evenementen tot winkels: vrijwel iedere onderneming heeft een website waarop belangrijke informatie te vinden is: Een mobiele applicatie kan een goede aanvulling zijn op deze website.  Maar een app wordt pas interessant als het toegevoegde waarde heeft en dus een essentiële aanvulling is op de website. Een app moet niet alleen leuk of informatief zijn: veel belangrijker is dat een app ook daadwerkelijk iets toevoegt voor de gebruiker. Zorg er daarom voor dat de app functies bevat die op een andere manier niet beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om een bestelling af te rekenen via de app, middels het scannen van een QR-code. Of een interactieve plattegrond van een evenement, zodat de gebruiker zijn/haar exacte locatie kan zien. Of een photobooth waarmee foto’s direct gedeeld kunnen worden. Wees innovatief, zodat de gebruiker de meerwaarde ziet.

Gebruiksvriendelijk
De aandachtsspanne van een smartphone-gebruiker is kort. Apps op een smartphone zijn in continue strijd met elkaar om aandacht van de gebruiker. Daarom is het belangrijk dat de eerste indruk van een applicatie goed is. Gemak staat daarbij voorop. Een app moet eenvoudig zijn in gebruik en volledig voor zichzelf spreken. Een gebruiker haakt snel af als een app te moeilijk is. Houd het daarom overzichtelijk.

Blijf onder de aandacht
Als je eenmaal een plekje op een smartphone hebt bemachtigd, is het belangrijk dat je dat waardevolle plekje behoudt. Een applicatie is immers met één druk op de knop alweer verwijderd. En dat is zonde. Blijf dus onder de aandacht! Bijvoorbeeld door het sturen van pushberichten, die automatisch op het beeldscherm van de gebruiker verschijnen, zelfs als de app niet geopend is. Houd ook de content in je app actueel: deel nieuwsberichten of houd winacties!

De keuze voor een mobiele applicatie als aanvulling op je website kan een strategische zet zijn. Houd er rekening mee dat een app wel toegevoegde waarde moet hebben, makkelijk moet zijn in gebruik en zorg ervoor dat je niet in de vergetelheid raakt. Op die manier heeft jouw applicatie écht nut en zorg jij ervoor dat je altijd in contact blijft met de klant of gast.

Wil jij profiteren van alle voordelen die een mobiele applicatie kan bieden? Invista is gespecialiseerd in het ontwikkelen van innovatieve apps. Wij zorgen ervoor dat jouw app uniek is en onmisbaar wordt voor de gebruiker. Meer weten? Neem contact met ons op voor alle mogelijkheden.

Terug naar overzicht